Mijn zelfgebreide Arne & Carlos pop

Knitted doll * inspired by Arne & Carlos

Eindelijk is ze klaar, mijn eigen Arne & Carlos pop. Het was nogal een werkje: rondbreien op sokkennaalden met erg dunne wol, en bovendien heel veel telwerk... Maar nu ze af is, ben ik toch trots! Ondertussen ben ik ook begonnen aan een trui voor de pop, zodra deze klaar is, post ik een foto.


Voor het kapsel heb ik enkel haarstrengen bevestigd in de middenscheiding en die vastgemaakt in twee staartjes aan de zijkanten van het hoofd. Mijn dochter heeft die staartjes versierd met elastiekjes! Ook draagt de pop een halssnoer van mijn dochter... Ik kon het niet laten om een eigen versie van de ogen te maken, die ik bij Arne & Carlos niet zo mooi vind.

En het is een kwestie van smaak, maar als ik ooit een tweede pop zou breien, zou ik de handen en voeten misschien iets kleiner maken en het lijfje iets groter, dat zou beter in verhouding zijn. In hun boek "Arne & Carlos breien de bloemetjes buiten" staat trouwens een patroon voor een pop met betere lichaamsverhoudingen (dat ontdekte ik achteraf...). Deze zogenaamde hippie-popjes zie je op onderstaande foto.

Foto willswools.blogspot.nl

Ondertussen ben ik ook begonnen aan het ontwerp van een eigen breipatroon voor een pop, op twee naalden. Dit patroon komt binnenkort online.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
UA-88025681-1